Cover Bateri motor jatuh

Petang semalam dalam perjalanan balik ke rumah, 1-2 km dari rumah, penutup cover kanan bateri jatuh. Sedar masa jatuh. Patah balik, tengok ada 2 buah kerera menghala ke cover yang jatuh. Jalan tak sibuk. Kereta pertama dah lepas. Tinggal 1 lagi kereta. Elak! 

… Malangnya harapan tak kesampaian. cover tu kena gelek. Bersepai!

Rasanya drebar kereta tu tengah menumpukan perhatian kat sorang penunggang motorsikal tepi jalan dan pikir “apa hal drebar motor tu tengok kat aku semacam ni? Ops..! Terlanggar apa ni? Benda kecil. Teruskan perjalanan”

                                    …..harapan setinggi gunung…

                                   …..Bersepai menjadi debu…

cover ex5

cover bateri

Pagi ni cuba tukar minyak hitam motor sendiri. Guna Spanar saiz 17.

Tukar minyak pelincir ex5

Tukar minyak pelincir ex5

Lepas dah siap, pergi kedai beli cover bateri motor ex5. Kena beli sepasang kiri-kanan, Takde sticker. RM25/=.

About perjalanan69

cerita perjalanan
This entry was posted in EX5, Motor, motorsikal and tagged . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s