Bukit bendera

Hari ni pergi bukit bendera dengan keluarga. Bukit bendera tak sampai 3 km dari rumah tapi ni kali pertama pergi lepas 9 bulan kat penang. Sarapan dulu kat pasar bandar baru air itam. Pukul 9.00 pagi sampai kat stesen bawah. Pagi lagi senang parking kereta. kena bayar rm3.00. Beli tiket tren pergi balik, dewasa rm8.00 sorang, kanak kanak rm4.00 sorang. Kanak-kanak bawah 12tahun. Kena tunjuk IC masa beli tiket. Takde pun salin apa-apa maklumat. Terus bagi balik IC dengan tiket. Entah nak buat apa tengok IC saja. Kalau maklumat untuk diguna dalam kes seperti kemalangan kat bukit bendera takde pula disalin apa-apa maklumat dari IC. Takut orang takde IC naik tren? Mungkin tak bagi kanak-kanak tanpa pengawasan guna tren.
Dalam 15 minit naik tren sampai kat puncak bukit bendera. Kat atas macam ada 2-3 gerai pertunjukan, Gerai-gerai makanan, Sewa Buggy RM30.00 sebuah (macam guided tour). Gerai pakaian, souvenier. Dalam pukul 11.00 pagi turun ke bawah.

About perjalanan69

cerita perjalanan
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s